W Poznaniu swoją ofertę prezentowali liczni przedstawiciele branży kamieniarskiej z kraju i za granic. W tym gronie znalazły się przedsiębiorstwa m.in. z Australii, Francji, Hiszpanii, Litwy, Łotwy, Włoch, Węgier i Ukrainy (60 % stanowili przedstawiciele firm zagranicznych). Stone 2016 odwiedziło około 5400 zwiedzających, również z różnych krajów. Dowodzi to międzynarodowego charakteru imprezy oraz pokazuje niezmienne zainteresowanie branży poznańskimi targami. Wydarzenie umożliwia bezpośrednie spotkania na stoiskach targowych, połączone z prezentacją oferty a w konsekwencji – nawiązywanie i rozwój kontaktów handlowych. Stanowi ono również okazję do zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami i trendami obowiązującymi w branży kamieniarskiej.
Nie tylko stoiska
Program targów obejmował również wykłady i wystawy, w których udział brali nie tylko kamieniarze, ale również projektanci, architekci i inne osoby wykorzystujące kamień w swojej pracy. Związek Pracodawców Branży Kamieniarskiej przedstawił prezentacje na temat opracowania norm nagrobkowych. Firma Stoneasy.com. pokazała zintegrowaną platformę internetową umożliwiającą zakup pełnych ładunków kontenerowych kamienia za pomocą komputera: sprawdź węcej informacji na temat platformy Stoneasy.com. Wyłoniono również dziesiątego Mistrza Paskowania. Tegorocznym zwycięzcą został Jacek Rękawiczny z firmy Soboń Kamieniarstwo z miejscowości Ścinawa.
Nagrody i wyróżnienia
W czasie targów wręczono nagrodę Acanthus Aureus będącą wyróżnieniem dla najlepszych stoisk (pod uwagę brano realizację strategii marketingowej reprezentowanej firmy). Powędrowała ono do Marble & Quartzite, Granit-Color Sp. z o.o., Borowskich Kopalni Granitu i Piaskowca – Skalimex Sp. z o.o., Tiera Stones, Interstone, Megastone, Ernst Strassacker, The Size oraz Svimpex Apsten Group.
Dołącz do dyskusji